REGULAMIN
VII „Bieg Szlakiem Dzika” , III „Przełajowe Mistrzostwa Województwa Strażaków ”
19. 08. 2017r.
UWAGA !! Osoby biorące udział we wszystkich 3 biegach obowiązuje pełny regulamin imprezy dostępny pod linkiem:
REGULAMIN-,,DZIKI WEEKEND 2017”
1. CEL ZAWODÓW
- popularyzacja biegania jako najprostszej formy ruchu i rekreacji fizycznej
- popularyzacja biegów rekreacyjnych, z przeszkodami oraz przełajowych
- zachęta do aktywnego spędzania wolnego czasu i prowadzenia zdrowego trybu życia
- promocja Starostwa i Miasta Police oraz walorów przyrodniczych Puszczy Wkrzańskiej
- rozwój przełajowych imprez biegowych w woj. zachodniopomorskim
- popularyzacja sportów w służbach mundurowych
2. ORGANIZATOR i KONTAKT
- Wojciech Bobrowski – główny dyrektor biegu tel. 506 013 223
- Izabela Bobrowska – zastępca dyrektora Tel. 512 287 119,
- Piotr Lewandowski – nocleg i delegacja 783 107 081
- Stowarzyszenie Klub Biegowy Dzik – Organizator Biegu
- 12 Brygada Zmechanizowana Szczecin – Główny Współorganizator
- Państwowa Straż Pożarna Police - Współorganizator
- Jacekbiega Team Warszawa – Partner Biegu
- Starostwo Powiatowe Police – Partner Główny Biegu
- Gmina Police – Partner Biegu
- Lasy Państwowe – Nadleśnictwo Trzebież –Partner Biegu
KONTAKT e-mail: biegszlakiemdzika@gmail.com
Strona: www.dzikiweekend.pl , www.kbdzik.pl
3. TERMIN, MIEJSCE I NAZWY
Zawody odbędą się w dniach 18-20 sierpnia 2017 r. w miejscowości m. Police, woj. zachodniopomorskie
START oraz META wszystkich biegów: polana obok stadionu LA ul. Piaskowa 97, Police.
19.08.17r. – START godzina 12:15 , VI „Bieg Szlakiem Dzika” przełajowy 10km, START godz. 12:50 Nordic Walking 10 km - Biegi Otwarte i towarzyszą III „Przełajowe Mistrzostwa Województwa Zachodniopomorskiego Strażaków na 10 kilometrów”. Biegi dla dzieci IV „Bieg Szlakiem Małego Dzika” STARTY: przedszkolaki godz.10:50 (100m.), kl. I- III godz.10:55(ok.200-250m.),, kl. IV - VI godz.11:05(400m.), gimnazja kl. I-III godz.11:20 (1 mila) - w biegach dla dzieci start bezpłatny
4. TRASA
19.08.17r. - VII „Bieg Szlakiem Dzika”, III” Przełajowe Mistrzostwa Województwa Strażaków”, Nordic Walking
Dystans: 10 km = pętla 5 km x 2 (LIMIT pokonania trasy 2h 30')
Urozmaicona trasa leśna: udeptane ścieżki, długie podbiegi i zbiegi, wąwozy, doliny, rowki z małą ilością wody, liście, szuter, błoto, piasek
5. PROGRAM SZCZEGÓŁOWY
17.08.17r. (godz. 17:00 do 21:00)
18.08.17r. (godz. 17:00 do 21:10)
19.08.17r. (godz. 8:30 do 11:15)
20.08.17r. ( godz. 8:00 do 10:45)
ul. Piaskowa 99, SP8 Police - WYDAWANIE PAKIETÓW STARTOWYCH
19.08.2017. - VII „Bieg Szlakiem Dzika” III „Przełajowe Mistrzostwa Województwa Strażaków” na dystansie 10km
8.30 - otwarcie biura zawodów (budynek SP Nr8 ul. Piaskowa 99, Police)
11.15 - zamknięcie listy startowej do Biegu Głównego
10.50 - 11.20 – starty poszczególnych biegów dla dzieci w ramach IV Edycji ,,Biegu Szlakiem Małego Dzika”
12.15 - Start Ostry do Biegu Głównego oraz Przełajowych MW Strażaków - dystans 10 km
12.50 - Start do Biegu Nordic Walking – dystans 10 km
15:00 - 16.00 - PIECZENIE DZIKA :)
13:30 – 15:30 - Wydawanie obiadu
16.00 - wręczanie nagród
16.55 - zamknięcie biura zawodów
17:00- BEZPŁATNA WYCIECZKA DLA UCZESTNIKÓW ”Dzikiego Weekendu”. W programie m.in. zwiedzanie TOEE w Zalesiu, Nowe Warpno oraz Trzebież – wycieczka dla uczestników Weekendu.
6. UCZESTNICTWO
W biegu mogą uczestniczyć zawodnicy, którzy:
- Dokonają elektronicznego zgłoszenia i opłat startowych, za pomocą formularza umieszczonego na stronie www.kbdzik.pl odnośnik ZAPISY 2017 (UWAGA: Zapisy do biegu będą również możliwe w dniu 18-20.08.2017 r. w biurze zawodów w dniu startu ).
- Zapisy elektroniczne dokonujemy do dnia 09.08.2017 r. włącznie, zapisy dzieci z zapewnionym medalem do 20 lipca 2017r. na www.dzikiweekend.pl - Link ZAPISY.
- Ukończyli 18 rok życia odpowiednio do biegu do dnia 20.08.2017 r. (start w biegach głównych)
- Ukończyli 16 rok życia i przedstawią pisemną zgodę rodzica lub opiekuna prawnego na start w biegu głównym, młodsi zawodnicy poniżej 16 roku życia w dniach 18-19 sierpnia 2017 r. mogą wystartować z rodzicem lub opiekunem prawnym.
- Edycja Nocna wymagane czołówki lub inny źródło oświetlenia.
- Przedstawią zaświadczenie lekarskie o zdolności do czynnego uczestnictwa w przełajowych biegach długodystansowych lub podpiszą oświadczenie o takiej zdolności i starcie na własną odpowiedzialność
- Odbieranie pakietów obowiązkowo przedstawiamy dowód osobisty i legitymację służbową (w przypadku startu w MP kat. służb mundurowych takich jak (Siły Zbrojne, Straż Graniczna, Policja, ŻW, Służba Celna, AW, ABW, Straż Pożarna, Służba Więzienna, BOR, Straż Ochrony Kolei, Służba Leśna, Straż Miejska)
- pakiety odbieramy za inną osobę wyłącznie na imiennym oświadczeniem i z dowodem osobistym.
7. KATEGORIE
19.08.2017r. VII ”Bieg Szlakiem Dzika” 10km
Kobiety / Mężczyźni - miejsca 1 – 3 OPEN
K/M – 1 16 – 29 lat (1988-2001)
K/M – 2 30 – 39 lat (1978-1987)
K/M – 3 40 – 49 lat (1968-1977)
K/M – 4 50 – 59 lat (1958-1967)
K/M – 5 60 lat + (<1957)
Kategoria "Mundurowi" - Kobiety miejsca 1 - 3 oraz Mężczyźni miejsca 1 – 3
Kategoria ‘’Przełajowe Mistrzostwa Wojewódzkie Strażaków’’ – Miejsca OPEN 1 – 3
KATEGORIA Nordic Walking:
K/M – 1 16 – 29 lat (1988-2001)
K/M – 2 30 – 39 lat (1978-1987)
K/M – 3 40 – 49 lat (1968-1977)
K/M – 4 50+ lat (<-1967)
Kategoria "drużyna": minimum 3 osoby (do klasyfikacji liczą się najlepsze trzy miejsca). Uwaga! DRUŻYNĘ do klasyfikacji zgłasza kapitan podając imiona i nazwiska wszystkich członków drużyny w dniu odbioru pakietów 18-20.08.2017r.
Kategoria "Rodzina" Miejsca 1-3 w każdej KATEGORI – Kolejność w klasyfikacji rodzinnej ustalana jest na podstawie sumy punktów uzyskanych przez rodzinę. Punkty przyznawane będą za zajęte miejsca w klasyfikacji OPEN Mężczyzn/Kobiet. Zwycięzcą zostaje rodzina, która uzbiera najmniejszą ilość punktów.
Np. Kat. M+K Rodzinna - ‘’Kowalscy’’
Mężczyzna zajął miejsce 3 Open oraz Kobieta miejsce 7 Open - Suma ich Pkt. łącznie wynosi 10.
Rodzina ‘’Nowaki’’ – Pani miejsce 2 Open a Pan uplasował się na miejscu 4. Więc miejsce 2 i 4 Open - suma ich Pkt. łącznie wynosi 6.
Zwycięzcą zostaje rodzina ‘’Nowaków’’.
Tak są liczone też PKT. w Kat. (M + M), (K + K)
Rodzinę do klasyfikacji w Kat. RODZINA (K+K), (M+M) lub (K+M) zgłasza kapitan rodziny podając imiona i nazwiska wszystkich członków rodziny w dniu odbioru pakietów.
Kategoria "Mieszkaniec Powiatu Polickiego": najlepsze 1-3 miejsca
Kategoria Przedszkolaki miejsca 1-6
Kategoria Klasy I-III miejsca 1-6
Kategoria Klasy IV-VI miejsca 1-6
Kategoria Gimnazjum kl. I-III miejsca 1-6
SPECJALNA KATEGORIA (NOC, DZIEŃ, EKSTREMALNY)
18-20.08.2017r. PRZECHODNI KRYSZTAŁOWO-SZKLANY PUCHAR DZIKIEGO WEEKENDU
OPEN 1-3 MIEJSCA K/M
K/M – 1 16 – 29 lat (1988-2001)
K/M – 2 30 – 39 lat (1978-1987)
K/M – 3 40 – 49 lat (1968-1977)
K/M – 4 50 – 59 lat (1958-1967)
K/M – 5 60 lat + (<1957)
8. NAGRODY
- gwarantowane medale pamiątkowe dla wszystkich zarejestrowanych i opłaconych do dnia 20.07.2017r.
- gwarantowana Koszulka Techniczna w biegu ekstremalnym dla zawodników, którzy zarejestrują się i opłacą startowe uwzględniając opłatę za „Ekstremalny Dzikobieg” lub cały „Dziki Weekend – 3 Edycje” do dnia 20.07.2017 r. (liczy się data wpływu na konto Organizatora)
- pierwsza trójka zwycięzców w Biegu Głównym w dniu 19.08. 2017 r. w kategorii „Open” Kobiet i Mężczyzn otrzymają puchary „Dzika”, nagrody finansowe w postaci Voucherów.
- wśród uczestników poszczególnych biegów wręczymy drogą szczęścia nagrody rzeczowe, vouchery.
- Puchary dla najlepszych trzech drużyn OPEN, MP Strażaków, MP Służb Mundurowych (warunkiem sklasyfikowania drużyny jest start co najmniej (3 osób w "Ekstremalnym Dzikobiegu", 3 osób "Bieg Szlakiem Dzika" lub cały Dziki Weekend), liczą się najlepsze miejsca M/K OPEN)
- Puchary 1-3 miejsca w kategoriach, nagrody rzeczowe dla najlepszych 3 zawodników służb mundurowych i strażaków.
- Najstarszy i Najmłodszy uczestnik biegu głównego, Puchar Specjalny "Siła i Wierność"- (dla wielokrotnego uczestnika imprezy), Puchar "Szczęśliwy Dzik" (wyłoniony drogą tzw. szczęścia).
3 Edycje – nagradzamy po z sumowaniu ilości punktów, nagradzamy Pucharami „Dzika” 1-3 miejsca OPEN M/K i Kategorie Wiekowe
9. OPŁATY
Wpłaty na dane i nr konta :
Stowarzyszenie Klub Biegowy "Dzik"
ul. Długosza 53, 72-010 Police
BGŻ 08 2030 0045 1110 0000 0400 3830
UWAGA -- OPŁATY DOKONUJEMY PO UPRZEDNIEJ REJESTRACJI NA STRONIE www.dzikiweekend.pl – LINK ZAPISY
18-20.08.2017r. 3DNI /EDYCJE „Dziki Weekend 2017”
( Pakiet zawiera: Nr startowy x2, pakiet na posiłek (obiad domowy) x 2, talon na dzika, chip, medale na mecie x 3, koszulka techniczna sportowa, pakiet na ognisko, gadżet - pamiątka, torba)
- do 15 kwietnia - koszt udziału jednego zawodnika (Noc, Dzień, Ekstremalny) 140 PLN (Tytułem Imię Nazwisko, rocznik, z dopiskiem Dziki Weekend)
- do 10 sierpnia - koszt udziału jednego zawodnika Noc, Dzień, Ekstremalny 170 PLN (Tytułem Imię Nazwisko, rocznik, z dopiskiem Dziki Weekend)
(w dniu startu opłaty w biurze zawodów 200 PLN )
( UWAGA!!! od daty 20.07.17r. zaksięgowane opłaty startowe oraz w dniu zawodów NIE ZAWIERAJĄ KOSZULKI TECHNICZNEJ W PAKIECIE STARTOWYM, GADŻETU I BRAK MEDALI OKOLICZNOŚCIOWYCH)
……………………………………………………………………………………………………………………….
19.08.2017r. VII „Bieg Szlakiem Dzika”, III ”Przełajowe Mistrzostwa Województwa Strażaków” „Nordic Walking” na 10km
( Pakiet zawiera: Nr startowy , pakiet na obiad (dwa dania i kompocik), talon na dzika, chip, medal na mecie, PAMIĄTKA i GADŻET IMPREZY, energetyk, torba)
- do 15 kwietnia - koszt udziału jednego zawodnika Dzień 50 PLN (Tytułem Imię Nazwisko, rocznik, z dopiskiem Dzik lub Nordic)
- do 14 sierpnia - koszt udziału jednego zawodnika Dzień 60 PLN (Tytułem Imię Nazwisko, rocznik, z dopiskiem Dzik lub Nordic)
(w dniu startu opłaty w biurze zawodów 70 PLN )
( UWAGA!!! od daty 20.07.17r. zaksięgowane opłaty startowe oraz w dniu zawodów NIE ZAWIERA PAMIĄTKI W PAKIECIE STARTOWYM oraz MEDALU)
UWAGA !!!! UWAGA !!!!
Organizator nie dopuszcza możliwości zwrotu wpisowego, możliwość przepisania zawodnika do 25.07.2017r. – KOSZT MANIPULACYJNY w ZMIANACH WYNOSI 10 PLN.
WYGRANE, ZAKUPIONE VOUCHERY NALEŻY WRAZ Z WŁASNORĘCZNĄ UZUPEŁNIONĄ KARTKĄ Z IMIENIEM, NAZWISKIEM, DATĄ URODZENIA MUSI BYĆ ODESŁANA NA ADRES SKB DZIK, ul. JANA DŁUGOSZA 53, 72-010 POLICE - DO DNIA 30 CZERWCA 2017 ROKU. OBOWIĄZKIEM OSOBY DEKLAROWANEJ JEST REJESTRACJA NA DANE WYBRANE ZAWODY, OCZYWIŚCIE JEST MOŻLIWOŚĆ DOPŁATY DO INNYCH BIEGÓW JEŚLI VOUCHER NIE JEST NA CAŁY "DZIKI WEEKEND" - UWZGLĘDNIAMY REGULAMIN. Kontakt Wojciech Bobrowski 506013223.
Osoby które nie dokonają opłaty w ciągu 14 dni po rejestracji zostaną automatycznie usunięci z listy startowej.
…………………………………………………………………..
10. BEZPIECZEŃSTWO I ZASADY ZACHOWANIA UCZESTNIKÓW
- Wszyscy zawodnicy muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Każdy z uczestników musi posiadać dokument tożsamości lub legitymację szkolną / służbową. ----- Warunkiem udziału w biegach jest własnoręczne złożenie podpisu pod oświadczeniem o zdolności do uczestnictwa w biegach na własną odpowiedzialność. Organizator nie zapewnia uczestnikom ubezpieczenia na życie, zdrowotnego, odpowiedzialności cywilnej z tytułu choroby, wypadku, odniesienia obrażeń, śmierci, szkód, jakie mogą wystąpić w związku z uczestnictwem w biegu. Organizator nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności.
- Uczestnicy zawodów zobowiązani są do stosowania się do poleceń wydawanych przez organizatorów, służb porządkowych, sędziów Głównych i punktowych oraz służb medycznych.
- Zawodnicy biegną zgodnie z oznaczeniami na trasie oraz wskazaniami służby porządkowej, nie zbaczając z wyznaczonej trasy.
- Zawodnicy zobowiązani są do zachowania czystości zarówno na starcie, mecie jak i trasie biegu.
- Do udziału w zawodach nie zostaną dopuszczone osoby, których zachowanie wskazuje na to, iż znajdują się one pod wpływem alkoholu lub innego środka odurzającego.
- Nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa będzie skutkowało odebraniem numeru startowego oraz natychmiastową dyskwalifikacją zawodnika.
11. POMIAR CZASU
Podstawą klasyfikacji jest elektroniczny pomiar czasu wykonywany za pomocą chipa, którego zawodnik otrzymuje w biurze zawodów i zobowiązany jest do przymocować go w bucie startowym w dniach startów 18 - 20. 08. 17r. Na starcie oraz mecie biegu znajdować się będą maty kontrolne, dzięki nim odnotujemy pojawienie się zawodnika w danym punkcie.
Każdy z uczestników zobowiązany jest do zwrócenia chipa pomiarowego za linią mety.
Pomiar czasu wykona FIRMA SPORT-TIME, organizator zapewnia pomiar według czasów netto (liczy się czas przekroczenia linii startu i mety) strona: http://www.sport-time.com.pl
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zawody odbędą się bez względu na warunki atmosferyczne.
– Odbiór pakietów tylko osobiście przez zawodnika i z dokumentem tożsamości lub w przypadku służb mundurowych z legitymacją służbową.
- Organizator zapewnia wodę pitną na trasie biegu w dniu 19-20.08. oraz na mecie w każdym dniu startowym.
- Organizator zapewnia podstawowe zabezpieczenie medyczne imprezy (punkty stałe oraz mobilne w załodze minimum ok. 20 ratowników medycznych), co nie zwalnia uczestników od odpowiedzialnego zachowania na trasie
- Organizator zapewnia darmowy nocleg w ograniczonej ilości 200 miejsc, internat szkolny Police - na podstawie REZERWACJI, odp. Piotr Lewandowski ( 783-107-081 )
- Nagrody i puchary nie odebrane do 5 dni po zakończeniu zawodów przekazujemy na rzecz Organizatora.
- Organizator zapewnia parking, szatnie na terenie OSiR Police ul. Piaskowa 97 i Szkoła Podstawowa Nr 8 ul. Piaskowa 99, DEPOZYT na POLANIE W KAŻDYM DNIU STARTU.
- Organizator zapewnia wyżywienie po biegu serwowane na stołówce SP8 (domowy obiad -2 dania) i w dniu 19.08.17r. przewidziany dodatkowo poczęstunek z dzika. W dniu 18.08. po biegu nocnym przewidziane ognisko i regeneracyjny posiłek w plenerze.
- Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji postanowień niniejszego regulaminu oraz zmian. Dyrektor Biegu podejmuje kluczowe decyzje końcowe oraz sporne.
Z poważaniem,
Organizatorzy